TÜRK İNKILAP TARİHİ ENSTİTÜSÜ KAYIT YENİLEME VE DERS SEÇME DUYURUSU

2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Kayıt Yenileme İşlemi 17-23 Eylül 2018 tarihleri arasında Elektronik Ortamda gerçekleştirilecektir. Öğrencilerin kayıt yenileme işlemini gerçekleştirebilmeleri için yapması gereken işlemler aşağıda belirtilmiştir.

  1. Kayıt Yenileme İşlemi https://obs.ankara.edu.tr/Account/Login adresinden, Kullanıcı Adı ve Şifre ile sisteme giriş yapılarak gerçekleştirilecektir (2017-2018 Güz öncesi kayıtlı olan öğrenciler için Kullanıcı Adı T.C. Kimlik No, şifreniz ise daha önceden Enstitümüz sistemine giriş yaptığınız şifredir. 2017-2018 Güz yarıyılı ve sonrası girişli öğrenciler için Kullanıcı Adı Öğrenci Numarası, şifre ise Enstitümüzden verilen şifredir).
  2. 29 Ağustos 2012 tarih ve 28396 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2012/3584 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ve bu karar gereğince Örgün Öğretim programlarında lisansüstü eğitimine devam eden ve lisansüstü öğrenim süresini aşmayan öğrenciler katkı payı ücreti yatırmayacaklardır.
  3. Sisteme giriş yaparak ders seçme işlemi yapıldıktan sonra eğer varsa katkı payı ücreti ekranda görülecektir. Ücret ödemesi yapan öğrenci tekrar sisteme giriş yaparak seçtiği dersleri Danışman Onayına göndermelidir. Anabilim Dalı Başkanı onayı gerçekleştiği zaman ders alma işleminiz tamamlanmış olmaktadır. Ders alma işlemleriniz tamamlandıktan sonra sistemden alacağınız Kayıt Onay Raporunu, Danışman ve Anabilim Dalı Başkanına imzalatarak 10-17 Ekim 2018 tarihleri arasında Enstitümüze teslim etmelisiniz.
  4. Lisansüstü eğitimini yasal program süreleri içinde tamamlayamayan öğrenciler ile YÖKSİS’te başka bir yükseköğretim programına kayıtlı olduğu tespit edilen öğrenciler 17-21 Eylül 2018 tarihleri arasında VAKIFBANK şubelerine doğrudan başvurarak banka hesap numarası bildirilmeden yalnızca öğrenci numarası ile ATS (Aboneli Tahsilat Sistemi) ile ödeme yapacaklardır. EFT/Havale veya Vakıfbank İnternet Şubelerinden yapılan ödemeler kesinlikle kabul edilmemektedir.

Kayıt Yenileme İşlemi sırasında karşılaştığınız sorunlarla ilgili olarak tite@ankara.edu.tr elektronik posta adresi ile iletişim kurabilirsiniz.

NOT: 

  • Öğrenci katkı payı işlemlerine yönelik düzenlemeler Rektörlük Öğrenci İşleri tarafından yapılmaktadır. Bankaya gittiğinizde oluşan sorunlar için Rektörlük Öğrenci İşleri Katkı Payı İşlemleri birimine başvurunuz. (Tel: 214 13 50-64/ 6153-6155)
  • Ders seçimi yaparken dikkat etmeniz gereken hususlar aşağıda belirtilmiştir. Mutlaka okuyunuz.

 

DERS SEÇİMİ YAPACAK ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE

Tezli Yüksek Lisans Öğrencilerimizin Dikkatine

  • Enstitümüze kayıt yaptırdığınız 2.dönemden itibaren “Uzmanlık Alan Dersi”nin (UAD) alınması zorunludur. UAD ders seçimi esnasında (Danışmanına ait kod ile) alınmalıdır.
  • Tez konusu belirlenmiş her öğrenci “Tez Çalışması” dersini (Danışmanına ait kod ile) ders seçimi esnasında almalıdır.
  • “Araştırma Yöntemleri” dersi zorunlu bir derstir. 2016-2017 Güz yarıyılında ders aşamasında olan öğrenciler dahil, bu ders alınmalıdır. Bu ders alınmadığı takdirde mezun olunamaz.

 

Doktora Öğrencilerimizin Dikkatine

  • Enstitümüze kayıt yaptırdığınız 2.dönemden itibaren “Uzmanlık Alan Dersi”nin (UAD) alınması zorunludur. UAD ders seçimi esnasında (Danışmanına ait kod ile) alınmalıdır.
  • Güz döneminde Doktora Yeterlik sınavına girmeyi planlayan her öğrenci “Yeterliğe Hazırlık Çalışması” dersini (Danışmanına ait kod ile) ders seçimi esnasında almalıdır.
  • Doktora Yeterlik sınavından başarılı olmuş ve Tez Önerisi verilmiş her öğrenci “Tez Çalışması” dersini (Danışmanına ait kod ile) ders seçimi esnasında almalıdır.

 

UYARI: 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı Güz yarıyılından itibaren kesin kayıt yaptıran tüm öğrenciler Bologna kriterlerine tabidir. Bologna kriterlerine göre:

  • “Uzmanlık Alan Dersi”ni Tezli Yüksek Lisans öğrencileri toplamda en az 2 dönem, Doktora öğrencileri toplamda en az 7 dönem almalıdır.
  • “Tez Çalışması” dersini Tezli Yüksek Lisans öğrencileri toplamda en az 2 dönem, Doktora öğrencileri toplamda en az 4 dönem almalıdır.